Dag 4 – veel bomen en veel mijlen

Vandaag zijn we ons gaan verplaatsen, bestemming: Clearwater. Toen we de planning maakte wisten we al dat dit een lange reisdag zou worden. We zijn lang bezig geweest met het programma voor deze dag maar we konden niet echt iets geschiktst vinden tussen Fort Walton Beach en Clearwater.
We vertrokken rond een uur of negen en besloten om niet via de bekende snelwegen te gaan maar via de highways om ook nog wat te zien van al het moois af de USA heeft te bieden.
Nadat we Fort Walton Beach hadden verlaten reden we door het plaatsje Destin. Dit is te vergelijken met Scheveningen. Veel hotels en strandtenten, het is ook een stuk toeristischer dan Fort Walton Beach.
Nadat we Destin achter ons hadden gelaten kwamen we tussen de bomen te rijden van het Apalachicola Forest. Eindeloze lange wegen met even zoveel bomen. Werkelijk prachtig om te zien maar uren lang veranderd er eigenlijk weinig.

Onderweg toch regelmatig gestopt om de innerlijke mensen te vullen en te legen. Nadat we deze bossen achter ons hadden gelaten gingen we meer zuidelijk aan sturen om zo uiteindelijk in Clearwater uit te komen. We hebben hier weer een La Quinta hotel met zwembad dat direct door jongens werd gebruikt na aankomst.
Bij het inchecken werd voor het eest naar mijn ANWB pas gevraagd i.v.m. de korting die je bij hun krijgt. Vorig jaar is hier nog nooit naar gevraagd en de vorige twee hotels is er ook niet naar gevraagd. Maar goed was geen probleem, want de ANWB pas had ik bij me.
Door de best wel vermoeiende autorit hadden we geen zin meer om met de auto op zoek te gaan naar een restaurant. Gelukkig was dat ook niet nodig want naast het hotel was een Bob Evans’. Dit is een Restaurant keten wat een soort van “boeren pot” serveert. Bijvoorbeeld “draadjes”-vlees met aardappelpuree en dit alles voor werkelijk belachelijk lage prijzen. We hebben er prima gegeten.
De jongens liggen weer in het zwembad zodat ik weer aan het blog kan werken.
Wij blijven hier twee nachten, dus morgen naar Clearwater.