Dag 3 – strand, zon en regen.

Vandaag geen reisdag, maar een stranddag, althans dat is wat we in de planning hadden. We hebben redelijk goed geslapen maar om 8 uur zitten we echt aan het ontbijt.
Het ontbijt is zoals we gewend zijn bij La Quinta; eenvoudig maar voor ons voldoende. Na een kop koffie laden we ons strandspullen in de auto en gaan we op weg naar het strand van Fort Walton Beach. Eigenlijk is het strand van Okaloosa island, de landengte waarop Fort Walton is gelegen. De stranden hier zijn bekend van het fijne witte zand wat ook wordt gebruikt in zandlopers.
Eenmaal aangekomen bij het strand zag de lucht er wel dreigend uit maar de temperatuur was prima. Maar nog voordat wij ons geïnstalleerd hadden barste het noodweer los. De regen kwam werkelijk met bakken naar beneden. Na zo’n 20 minuten stopte de regen, maar de wolken waren er nog wel. De rode vlag hing er ook, wat inhoudt dat er gevaarlijke stromingen zijn.
Ondanks dat was het heerlijk in het warme water van de golf van Mexico. De golven waren een uitdaging en het was heerlijk rustig op het strand.
Na een klein uurtje kwam er een lifeguard die het strand in de gaten ging houden, zij gaf aan dat we niet te ver de zee in mochten i.v.m. de sterke stroming. Die stroming was inderdaad goed te merken, zodra je wat verder de zee in ging was het een hele klus om terug te komen. Maar het was heerlijk op dit strand, maar de dreigende wolken boven zee kwamen wel steeds dichterbij. Op gegeven moment gaf de lifeguard aan dat het niet lang meer droog zou blijven, haar advies was om het strand maar te verlaten. Dit advies opgevolgd en op het moment dat we bij de auto stonden begon het weer te regenen.
Al met al toch een paar uur aan het heerlijk strand gezeten. Omdat het er niet naar uitzag dat het weer snel zou opklaren zijn we naar het airforce armament museum gegaan.

20120809-213359.jpgDit was best een mooie verzameling van bekende vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog, Korea oorlog, Vietnam en de verschillende oorlogen daarna. Je kan zien dat Amerikanen trots zijn op hun militairen. Ondertussen bleef het maar regenen dus na dit bezoek naar de plaatselijke mall gereden en op de foodcourt wat gegeten.
Dit alles was genoeg om de middag door te komen en zo waar was het aan het eind van de middag droog en konden we nog even heerlijk zwemmen bij het hotel.
De dag werd afgesloten bij ruby’s tuesday en nu zijn we allemaal moe genoeg om ons bed in te duiken na deze toch wel geslaagde dag.
Morgen gaan we weer verder richting Clearwater.

2 gedachtes over “Dag 3 – strand, zon en regen.